Dnia 22 marca 2024 r. uczniowie z klasy IV Szkoły Podstawowej Specjalnej w ramach programu zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego założyli swój wiosenny ogródek klasowy. Głównym celem tego wydarzenia było poznanie różnego rodzaju nasion i roślin, które z nich wyrosną, poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów oraz wzbudzanie poczucia estetyki poprzez sadzenie roślin. Uczniowie wspólnie z wychowawcą klasy posadzili bratki, a także zasadzili cebulkę w doniczkach. Klasa małymi krokami realizuje elementy Planu Daltońskiego, kierując się samodzielnością i obserwacją. Po starannym wykonaniu zadania, polegającym na posadzeniu roślinki, każdy uczeń zabrał doniczkę z kwiatkiem i cebulką do domu, gdzie będzie mógł stosować poznane zasady dbania o roślinę. Ponadto w domu uczniowie będą mieli także możliwość dalszej obserwacji i wzrostu posadzonych przez nich cebulek. Zajęcia z elementami Planu Daltońskiego zrealizowała Milena Wiśniewska.
Nadeszła wiosna!
