Dnia 18 kwietnia 2024 r. uczniowie z klasy IV Szkoły Podstawowej Specjalnej w ramach tygodniowego tematu „Wczesna Wiosna” zrealizowali jeden z elementów planu daltońskiego – tym razem była to praca z instrukcją, która wdrażała uczniów do samodzielnej pracy we własnym tempie, a także uczyła działania według planu. Celem lekcji było: rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i układania obrazka wg. kolejności oraz pobudzanie aktywności plastycznej.
Po omówieniu poszczególnych etapów tworzenia pracy plastycznej, uczniowie przystąpili do wykonania zadania według instrukcji obrazkowej. Patrząc na zdjęcia w instrukcji, która krok po kroku podpowiada im jak wykonać zadanie, tworzyli swój kwiatek co okazało się dla nich wspaniałą zabawą.
Każdy pracował samodzielnie, lecz miał możliwość podpatrzenia jak kolega czy koleżanka wykonuje zadanie, gdzie przenikał nam środkowy filar planu daltońskiego jakim jest współpraca. Niezwykle miło było obserwować, jak uczniowie przygotowują sobie stanowisko pracy, jak wybierają elementy oraz sprawdzają czy mają wszystko, co potrzebne do wykonania zadania. Powstały wspaniałe kwiatki, każdy inny i każdy piękny. Po zakończeniu pracy plastycznej najważniejszym, a zarazem ostatnim filarem planu daltońskiego była refleksja, czyli uczniowie odpowiadali na zadawane pytania ze strony nauczyciela. Zajęcia artystyczno-plastyczne z wykorzystaniem elementów planu daltońskiego poprowadziła: Milena Wiśniewska.