Pary daltońskie – wykonanie prac na wystawę „Drugie życie odpadów”


Dnia 14 kwietnia uczniowie klasy IV Szkoły Podstawowej Specjalnej na zajęciach z kreatywności artystyczno-technicznych pracowali w parach zadaniowych według elementów Planu Daltońskiego. Uczniowie wykonywali prace na wystawę, która odbyła się dnia 22 kwietnia pod tytułem „Drugie życie odpadów”. Praca w parach zadaniowych rozwijała u uczniów współprace w powierzonych zadaniach.

Celem zajęć było: podniesienie świadomości ekologicznej, zwrócenie uwagi na możliwość zagospodarowania odpadów przydanych do ponownego wykorzystania oraz rozwijanie kreatywności twórczej uczniów. Najważniejszym filarem w edukacji daltońskiej jest współpraca, a zarazem możliwość poznania rówieśników oraz doskonalenie rozwiązywania konfliktów.

Po zakończeniu pracy nastąpiła refleksja, czyli ostatni filar planu daltońskiego, gdzie uczniowie odpowiadają na pytania, czy są zadowoleni z efektów wspólnej pracy. Takie momenty rozmowy są bardzo wartościowe dla rozwijania umiejętności współpracy z uczniami, gdyż kształtują refleksyjność i pomagają uczyć się sztuki współdziałanie. Zajęcia artystyczno-techniczne z wykorzystaniem elementów planu Daltońskiego prowadziła Milena Wiśniewska.